Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Reakcija na tekst Đorđa Vukadinovića

Komentari (71) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 četvrtak, 19 januar 2012 11:57
Saša
Bezbroj puta do sada se pokazalo da su razne ankete i istraživanja javnog mnjenja bile "naručene". Ja doduše ne vidim u Vukadinovićevom tekstu da proziva bilo koga. Izjava Delevićke u tom tekstu izgleda samo kao šlagvort, za tekst. Ja se na primer krećem u društvu evroentuzijasta i ovde i u inostranstvu, pa i kod njih primećujem slabljenje evroentuzijazma, a kamoli kod onih koji i ne razmišljaju o Evropi.
Neka NSPM napravi anketu, kao što inače čini na druge teme , neka glasaju svi koji imaju internet i videćemo rezultat.
Preporuke:
131
3
2 četvrtak, 19 januar 2012 11:59
ma nemoj
Meni to izgleda da kaže da je kancelarija nekoga podmitila, i da je podmićena istraživačka kuća koja je sprovela to istraživanje – a to je „Ipsos stratedžik marketing”.


Meni to ne izgleda, meni je to jasno! zasto! pa, jel ima eu alternativu? nema, Kraj svake polemike!
Preporuke:
112
4
3 četvrtak, 19 januar 2012 12:04
Alef
Na predsednickim izborima sa Kostunicom i Labusom kao kandidatima S.Bogosavljevic je par dana pred izbore izasao sa procenom da Labusu fali 1% procenat da pobedi Kostunicu vec u prvom krugu. Iste veceri je grad bio oblepljen plakatima Labusa sa novom porukom: pobedjujemo u prvom krugu! Cilj njegove tvrdnje je naravno bio da dodatno motivise Labusove glasace kako bi postigao bolji rezultat. Rezultati izbora su naravno bili sasvim drugaciji, Kostunica je do nogu potukao Labusa ali nije osvojio 50% ukupnog glasackog tela. To nikad ni Tadicu nije poslo za rukom ali mu je Kostunica kao sef parlamentarne vecine to omogucio.
Preporuke:
138
1
4 četvrtak, 19 januar 2012 12:08
...
"Naježim se kada se, kao između redova, a zapravo olako, kvalifikuje ozbiljan posao kao nekakva mutna radnja."

I ja se najezim kad vidim ko sve rovari po ovoj zemlji i sta sve rade narodu raznorazni. A pogotovo se najezim od gebelsovih djaka koji manipulisu, lazu narod pokusavajuci da oblikuju javno mnjenje i prilagode ga interesima neprijatelja srpskog naroda ( okupatora EU) i njihovih domacih poslusnika.

Gospodine Vukadinovicu samo napred, pogodili ste pravo u centar, vidite kako skacu evrofanatici kao popareni.

Dole okupator i njegove sluge, sloboda Srbiji !
Preporuke:
161
4
5 četvrtak, 19 januar 2012 12:12
strateško povlačenje
Au, kakovo providno izvlačenje. Tek da se, kao, reaguje, očigledno po nalogu, a da se ništa ne kaže i ne uđe u klinč. A o onome "najuglednija itd." agencija na Balkanu bolje bez komentara.
Preporuke:
116
2
6 četvrtak, 19 januar 2012 12:15
A.Đ.
Iz ovog teksta vidi se da je gospodin "mnogo ljut", ali ne i da je voljan da se upusti u naučnu polemiku. Naime osim načelnog priznanja mogućnosti marginalne greške, u vidu 1-3 odsto, on ne daje ama baš nijedan argument da je ovo istraživanje pouzdano. Dok o zabeleženom trendu ( porast broja ljudi za EU, a opadanje broja protiv EU ), koji je u njegovom istraživanju suprotan ne samo po podacima iz drugih istraživnja sličnog tipa nego i zdravom razumu, neće ni da raspravlja. Konačan dokaz može se izvući samo iz ozbiljnog uvida u metodologiju procesa istraživanja, što bi gospodin sigurno okarakterisao kao "poslovnu tajnu", tako da nikada nećemo moći van domena logike da dođemo do neosporive istine.
Preporuke:
81
3
7 četvrtak, 19 januar 2012 12:25
Alef
Da se vratim na S.Bogosavljevica i njegovu "prognozu" od pre 6-7 godina. On ne samo da je napravio kolosalni promasaj u prognozi istrazujuci javno mnjenje 5 dana pred izbore vec je obrazlazuci svoje rezultate napravio ociglednu matematicku gresku (ne lapsus, greska je bila u funkciji tvrdnje da Labusu fali mrvica pa da pobedi vec u prvom krugu)zbog cega je izvrgnu podsmehu kao predlog u "Utisku nedelje".

Bilo je komicno kako se univerzitetski profesor blamira ne bi li pomogao Labusu. Izvestaj Stratedzika mozete videti recimo na linku http://www.b92.net/info/komentari.php?nav_id=70601.
Preporucijem analizu njihove procene na linku http://www.vreme.com/cms/view.php?id=323035, on upravo govori o pomenutoj mahinaciji S.Bogosavljevica mada se njegovo ime u tom tekstu ne pominje.
Preporuke:
98
0
8 četvrtak, 19 januar 2012 12:40
A.Đ.
@Alef
Vaš doprinos ovoj raspravi je izvrstan. Hvala vam na tome. Važno je da se protiv propagande borimo argumentima, jer to je jezik koji ne mogu da ospore ni oni koji imaju drugačija uverenja.
Preporuke:
75
0
9 četvrtak, 19 januar 2012 12:42
jeste jeste
Razlika je u kriterijumu. Napravili ste istraživanje neposredno nakon Merkeline posete, kada je podrška sigurno drastično pala u odnosu na opšti nivo podrške koji je važio u tom trenutku. I vrlo je moguće da se u međuvremenu, u odnosu na taj momenat (neposredno posle posete Merkelove) podrška nešto malo popravila, ali zašto onda ne navodite taj kriterijum, nego ste naveli prema istraživanjima od pre šest meseci, što je opštijeg i relevantnije za upoređivanje. U stvari se očajnički hvatate za slamku od vćnog soka i koristite to da biste interpetirali kako je podrška porasla. Ali narod i bez istraživanja vidi da je suprotno.
Preporuke:
57
0
10 četvrtak, 19 januar 2012 12:57
Svetislav Kostić
Kada je u pitanju kategorija takozvanih drugosrba u Srbiji, potrebna je krajnja obazrivost. Ti fanatici su spremni da u postizanju njihovih ciljeva Srbije u EU i Natou stave sva nečista sredstva u pokret, a krupne i bezobrazne laži za njih se samo po sebi razumije.

Sjetite se samo drske lagarije sa 1000 evra i kasnijeg priznanja onog lagatora da bi obmanjivanjem predizborne javnosti pomogao Tadićevoj izbornoj pobjedi.

Od toga je samo još gore, da poslije "priznanja" niti Dinkić niti Tadić ni okom da trepnu, i sva je prilika da će i slijedeće godina da ostanu na vlasti zahvaljujući biraču kratke pameti.
Preporuke:
68
1
11 četvrtak, 19 januar 2012 13:04
Vladan Nenadić
Trebalo bi da mi je već dosadilo da ponavljam kao papagaj, ali neka...

Koga ne mrzi da proverava, ili kome neće pripasti muka, može da poseti veb prezentaciju Demokratske stranke i proveri sledeće:

Srđan Bogosavljević je predsednik Odbora za informaciono društvo i telekomunikacije Demokratske stranke.

Ta činjenica ga diskvalifikuje kao relevantnog učesnika diskusije o istraživanjima javnog mnenja u Srbiji.
Preporuke:
142
0
12 četvrtak, 19 januar 2012 13:04
Konobar
Mogao bi istražitelj da pogleda samo dve činjenice. Hrvatska je dobila državu i silne novce od EU, pa se upljuvali svi od Josipovića do estradnih umetnika da narodu oslade EU ne bi li prošla natpolovična većina za EU. Sa druge strane EU je ekonomski unakazila Srbiju, amputirala Kosmet, navija za regiju Vojvodinu sa kancelariojm u Briselu, Muftiji su ugrožena ljudska prava, još malo pa će da uvedu Eulex u Beogradski pašaluk. Pa koji je to procenat Srba koji navija za to? EU - ni u ludilu.
Preporuke:
92
0
13 četvrtak, 19 januar 2012 13:18
srpkinja
g.S.Bogosavljevic, POZURILI ste, jeste pozurili ste da demnatujete g.Vukadinovica, bas zato sto vrlo dobro ZNATE, da je u pravu.
Kako i sami kazete, koliko ljudi radi na takvim "istrazivanjima" imali smo dovoljno primera da se uverimo i koliko se MANIPULISE sa rezultatima!

Kada se zna za koga radite, za ciji "stratedzik" se angazirate, onda POVERENJE u svaku rec g.Vukadinovica moze samo da se poveca iz minute u minutu!
Preporuke:
76
0
14 četvrtak, 19 januar 2012 13:51
Bojan
Interesantnije od pokušaja vađenja g. Bogosavljevića je činjenica da je veoma brzo reagovao na Vukadinovićev tekst. Druga Srbija je ranije potpuno ignorisala tzv. patriotsko mnjenje i autore. Danas, kako im dogoreva do nokata, hvataju se za slamke. Ovo je vrsta legitimacije NSPM-u da je značajan faktor u medijskom nebu Srbije.
Preporuke:
74
0
15 četvrtak, 19 januar 2012 13:52
Milutin
Opšte je poznato da stalno pred izbore Bogosavljevićev Stratedžik marketing, sada sa dodatim imenom, spinuje za pojedince , širi poluistine, i to otvoreno.

Ta njegova agencija služi za klasično spinovanje, agitprop, za kreiranje novog razspoloženja kroz polinformacije!

I kad prođu izbori , kad se vidi da su neke forsirane "činjenice", "rezultati", izjave bile pogrešne, onda se Bogosavljević povlači, nema ga mesecima i više , da se zataška obmana.
Preporuke:
71
0
16 četvrtak, 19 januar 2012 13:53
Siniša
„Ipsos stratedžik marketing” radi isključivo na tržištu…”
A, recite molim Vas, gospodine Bogosavljeviću - koji procentualni deo prihoda vaše agencije potiče od države, javnih preduzeća i ostalih ustanova čiji je vlasnik država?! A, vi ste kao slučajno član "sa funkcijom" u DS koja je na vlasti?
I, Vi to nazivate tržoštem?!
Preporuke:
92
0
17 četvrtak, 19 januar 2012 16:37
siniša
I sam sam se morao upoznati sa elementima statistike kao bazične naučne metode i mnogo je cenim.
Takođe mi je jasno da su zloupotrebe kako moguće tako i česte.

Pa dajte gospodine Bogosavljeviću, dajte te podatke.

Prof. Vukadinović kaže "izgleda" da nije iznad 50%, a vi kažete, mi smo prebrojali da jeste.

Sigurno je da je "prebrojali" jače, naučnije i verodostojnije od "izgleda".

Pa kad je već tako dajte te brojeve, dajte obelodanite uzorak, obelodanite metodologiju, nismo ni mi pali sa kruške, da nass pričom o "nauci" driblate kao volove.

Možda ste i u pravu. Ali ja i dalje mislim da podrška ulasku u EU nije ni 30%, a i tih 30% su vrlo čudno motivisani.
Preporuke:
63
0
18 četvrtak, 19 januar 2012 18:02
Biljana Nikolić
I površni poznavalac statistike zna da uzroci ove veličine imaju statističku grešku veću od 3 odsto i da, na primer, naše izmereno 51odsto i 49 odsto (što je manje od 50 odsto) nisu statistički značajno različiti


Manite statistiku,ajmo malo o marketingu, psihološkoj granici iliti barijeri. Nema isti značaj i efekat vest o padu podrške ulaska u EU ispod 50% i vest da je podrška ulasku u EU,uprkos padu, i dalje preko 50%.

Svaka rasprodaja na tržištu vodi računa o psihološkoj granici kupaca. Zato su cene 9.999 dinara", nisu zaokružene na 10.000 dinara ili 10.001 dinar.
Preporuke:
70
0
19 četvrtak, 19 januar 2012 20:07
Ružičsti panter
"Naježim se kada se, kao između redova, a zapravo olako, kvalifikuje ozbiljan posao kao nekakva mutna radnja."

Pa i mutne radnje su ozbiljan posao. Možda čak najozbiljniji.
Preporuke:
62
0
20 četvrtak, 19 januar 2012 20:45
Jovo
Ova agencija i S. Bogosavljević su toliko pristrasni da je to glavna kvalifikacija u poslu kojim se bave. A trebao bi da u poslu koji rade budu objektivni, to je osnovni, elementerni preduslov u istraživanjima, anketama. Utoliko ga to diskvalifikuje u poslu koji radi.
Bogosavljević je čak i ostrašćen, ponaša se kao navijač DS, samo on to, na njegovu žalost, ne primećuje. Ali, vide građani Srbije da on radi po narudžbini. Zato je dobro plaćen pa može da kaže da je uspešan u poslu. U svojim izjavama i komentarima on iskazuje potpunu neobjektivnost, navijačko raspoloženje prema DS i to već čini godinama. Petlja sa podacima, potencira ili umanjuje vrednosti, već prema potrebama DS.
Jednom rečju, tuga od "istzrašivača". A sa "istraživačicom" Logar čini neprevaziđeni tandem fanova DS.
Misli li on da su građani Srbije glupi da to ne vide.
Preporuke:
52
0
21 četvrtak, 19 januar 2012 21:37
Štirlic
U idejnom tandemu je sa "novinarkom" Nadeždom Gaće a u istraživačkom tandemu je sa "istraživačicom" Logar.
Preporuke:
50
0
22 četvrtak, 19 januar 2012 23:52
fristajlo
Ako ste Vi u pravu a Đorđe greši- onda je to strašno.
Preporuke:
40
0
23 petak, 20 januar 2012 00:04
@Saša
I sta kad se vidi da ne znaju da predvide stvari ni u svom dvoristu?
Preporuke:
22
0
24 petak, 20 januar 2012 00:12
Žika Ž
Tvrdnja da je 51% "skoro isto" kao 49% ista je kao tvrdnja da je u prodavnici 99,99 din "ista cena" kao i 100 din.
Preporuke:
24
4
25 petak, 20 januar 2012 00:21
Milić Petar
Vaš najveći posao biće da te rezultate istraživanja javnog mnjenja proglasite kao referendum.
Ne vidim drugog načina da u Srbiji taj referendum prođe (mada uvek mogu političari da ga prihvate u ime građana), makar ga ponavljali dok se narodu ne smuči.
Preporuke:
33
0
26 petak, 20 januar 2012 00:34
V. Sideris
Pa nisam primetio da Đorđe Vukadinović insinuira - ni u ovom - niti u bilo kojem drugom slučaju. Đorđe Vukadinović vas - brate, ismejava, da ne kažem kakvu težu reč(npr sprda vam se).
To što je Vaš argument činjenica da znate da je Delevićka na putu, i da žurite... pa to je smešno.
Najbolje bi bilo da se niste oglašavali, trebalo je da Vas pouči Ugričićev, i kapetana Sketinija slučaj.
Nasukani ste.
Preporuke:
40
0
27 petak, 20 januar 2012 00:40
micky
Je li to onaj isti sto je pred zadnje parlamentarne izbore u Srbiji tvrdio da ce LDP da dobije 29% slovima dvadesetdevet prozenata. Jako ozbiljan rad je i sada odradio.
Preporuke:
50
0
28 petak, 20 januar 2012 00:48
Dragan
Ovaj priča priču kao da je Srbija zemlja bez korupcije u kojoj vlada sređena situacija i poverenje između građana i vlade - a sve je upravo obrnuto, korupcija se preliva na sve strane, narod od silnih prevara i laži vladajućih, nema više nikakvo poverenje u iste, mediji stvaraju virtuelnu "stvarnost" koja ima malo ili nimalo veze sa istinom. I sad se nađe neko da sve to zanemari kao da ga nema i u stilu tih medija i virtuelene realnosti priča priče koje veze s istinom nemaju.

da,ja sumnjam u rezultate te ankete i svakako smatram da je bilo mutnih radnji, bilo onih bez rukavica bilo onih u belim rukavicama - ali mutnih svakako.
Preporuke:
27
0
29 petak, 20 januar 2012 00:52
Mario Kalik
Pošto se u principu ne petljam u dnevnu politiku, i ja ću nevoljno da prokomentarišem reakciju ovog samozvanog eksperta za istraživanje javnog mnenja. Mislim da je na prošlim parlamentarnim izborima agencija dotičnog omanula za "svega" desetak procenata u predviđanju rejtinga pojedinih stranaka, a i ranije su se dešavale "slučajne" greške. Što reče jedan moj poznanik, ako se drži do časti i morala, posle toga se zatvara brava i traži drugi posao. Kad već spominjemo moral. A to što mu je firma sve veća, i što ima sve više novca, uopšte ne mora da govori o pouzdanosti rada, već pre da ima moćne i bogate naručioce. Koji plaćaju za sofisticirano zavođenje javnosti posredstvom "renomiranih" agencija.

Opšte je poznata stvar iz socijalne psihologije da jedan značajan broj ljudi nema izgrađen vlatiti stav, već se upravlja mišljenjem "većine", naročito ako je saglasno sa vladajućom opcijom. Utoliko pre je kod ovih istraživanja reč i o sugerisanju i formiranju stavova, a ne samo opisu onih već formiranih.
Preporuke:
49
0
30 petak, 20 januar 2012 00:53
Dag
Nimalo elegantno (i inteligentno) zastupanje sebe samog i svoga konja (firme). Argumenata nema, osim onog - ja znam statistiku! Ali to neznanje najlakše se otkriva kroz izjednačenje cifara 49 i 51. Ta razlika je ogromna, i o tome je, po mome shvatanju, reč u Vukadinovićevom kritičkom tekstu.

Naravno, u ta dva procenta statističke greške krije se sva moć ovog, inače glupkastog, spinovanja javnosti. Onaj ko naručuje, nakon toga servira. Kuvaru ostaje samo varjača.

A gopođa naručilac inače ne zna da kuva, ali zato strasno želi da se "njeno" egzotično jelo dopadne širokoj publici. Publika nažalost voli domaće, neprskano.
Preporuke:
37
0
31 petak, 20 januar 2012 00:56
s.p.Lajković
Podsetite nas direktore kada su se vaši podaci o rezultatima glasanja za stranke na izborima podudarali sa rezultatima na istim ?
Da vas podsetim - NIKADA ! Zato vaše sakrivanje iza nekih naucnih metoda koje zapravo ne postoje zato što su takve metode relativne, prerasta u paniku ...Ko je lud da baca više novac za takve budalaštine kao što je takozvana statistika ?!
Preporuke:
24
0
32 petak, 20 januar 2012 01:31
neverodostojno
Pa, stvar i jeste u manipulaciji s onih tri odsto, koje čine da rezultat bude ispod ili iznad 50 odsto. Postoje trendovi, ali i manipulacije skokovima u njihovom padu na ovaj način.
Ne verujem zato ovom čoveku, ne zato što je lažov, već zato što radi posao u kojem su laži te vrste dozvoljene i od njih živi.
Preporuke:
25
0
33 petak, 20 januar 2012 01:32
insajder
Svestan sam da ću navući gnev čitalaca NSPM, ali pošto sam nekada radio za firmu gospodina Srđana Bogosavljevića , uverio sam se da je ista ubedljivo najbolja i najprofesionalnija kuća na Balkanu u oblasti istraživanja medija.
Radi istine, gospodin Srđan Bogosavljević nikada nije lažirao svoke rezultate. Naprotiv, imao je velike finansijske gubitke i rizikovao je svoju poslovnu budućnost zato što neki njegovi važni (bogati) klijenti nisu bili zadovoljni rezultatima istraživanja.
Da je bilo promašaja, bilo je. Svaka metodologija ima svoje dobre i loše strane.A greške se javljaju kako zbog manjkavosti same metodologije (nijedna metodologija ne garantuje iskrenost ispitanika i ne može predvideti da li ispitanik govori istinu ili ne), tako i zbog grešaka u samoj produkciji (greške prilikom unosa podataka, loše formulisana pitanja isl.), ali je u odnosu na svoju konkurenciju za tri koplja iznad.
Gospodin Srđan Bogosavljević jeste moj politički neistomišljenik, ali izuzetan profesionalac.
Preporuke:
4
44
34 petak, 20 januar 2012 01:49
Zaista drskost
Stratedžik marketing Srđana Bogosavljevića nikad se nije potvrdio kao objektivna agencija. Oni raspolažu teorijom istraživanja i medijskim prostorom koji im sve dosovske opcije na vlasti štedro ustupaju. Rezultat je, međutim, mršav. Jedino što uspevaju, zaista, je da pomognu toj polovini političkog spektra na navuče dva-tri procenta više.
Preporuke:
34
0
35 petak, 20 januar 2012 03:58
Marko Gay
@ Mario Kalik

Opšte je poznata stvar iz socijalne psihologije da jedan značajan broj ljudi nema izgrađen vlatiti stav, već se upravlja mišljenjem "većine", naročito ako je saglasno sa vladajućom opcijom.


Fascinantna tema.

Svaki poredak ima rok trajanja, samo je konformizam istinski vecan i neunistiv.
Preporuke:
17
5
36 petak, 20 januar 2012 04:46
@insajder
Ubedili ste me da malo ozbiljnije shvatim moju komšinicu koja gleda u šolju (ponekad baca i bob). Jer potpuno ste u pravu – svaka metodologija ima svoje dobre i svoje loše strane.
Preporuke:
22
0
37 petak, 20 januar 2012 05:34
Zoran
"I površni poznavalac statistike zna da uzroci ove veličine imaju statističku grešku veću od 3 odsto "

Pa ako takva istraživanja imaju statističku grešku veću 3 odsto što su uopšte objavljivana?

Ispade još jedana činjenica na strani Vukadinovića?
Preporuke:
22
0
38 petak, 20 januar 2012 06:07
Kiza
U inostrantsvu sam vodio agenciju za marketinska istrazivanja oko 12 godina. Par puta sam na tenderima pobedio IPSOS koji nije ni postojao kad je moja agencija osnovana. Uvek sam smatrao IPSOS za abmicioznu, agresivno samopromotivnu agenciju bez mnogo znanja i iskustva: "legenda u sopstvenoj pauzi za rucak".

Realnost marketinskih (a jos vise politickih) istrazivanja je da kvalitet rezultata zavisi najvise od klijenta. A postoje dva tipa klijenata:
1) oni koji hoce realne rezultate i
2) oni koji hoce rezultate.
Jos nisam naisao na agenciju koja je odbila da odradi posao za drugi tip, a narocito ne doticna.

To sto ova personane moze da promeni ovu realnost marketinskih istrazivanja.
Preporuke:
26
0
39 petak, 20 januar 2012 06:09
Veljko
Nije mama klela Muju sto ce kockao nego sto se vadio.
Preporuke:
27
0
40 petak, 20 januar 2012 07:38
Goran Stanković
Nisam u tekstu gdina Vukadinovića video da je navedena agencija koja se poigrala podacima (ispitivanjem tzv.javnog mnenja ), već institucija ( koja je nažalost na budžetu )i koja, vidimo, troši pare i dalje ( direktorka na putu ). A ovo mi liči na vic : Dobar dan zla ženo... .
Preporuke:
23
0
41 petak, 20 januar 2012 09:18
Posmatrač
Gospodine iz "Stratedžika...", ko Vas plaća???
I ja se naježim, i ne samo ja nego čitava čestita i ojađena Srbija, kad pomislim koji je smisao postojanja toga "Stratedžika"?
Kome je taj "Stratedžik" potreban da bi ga plaćao i čijim novcem je plaćen???
Prvo na ova pitanja treba odgovoriti da bismo raspravljali o sledećim.
Preporuke:
31
0
42 petak, 20 januar 2012 09:57
ivan3012
Ovo ritanje,pardon-clanak-samo je potvrda da je G. Vukadinovic kao i uvek u pravu..G.Vukadinovicu,potpisujem i ono sto jos-niste napisali!
Preporuke:
16
0
43 petak, 20 januar 2012 10:15
Mario Kalik
@ insajder

Srđan Bogosavljević:

Neću se čak pozivati na činjenicu da je „Ipsos stratedžik marketing” već 15 godina ubedljivo najveća agencija na Balkanu koja se bavi tržišnim, medijskim i društvenim istraživanjima i da radi isključivo na tržištu koje procenjuje vrednost tog rada tako što je firma ne samo stalno najveća nego raste iz godine u godinu


Ovde je SB u koliziji sa samim sobom jer se ipak poziva, al ajde.

insajder:

Srđan Bogosavljević...imao je velike finansijske gubitke i rizikovao je svoju poslovnu budućnost zato što neki njegovi važni (bogati) klijenti nisu bili zadovoljni rezultatima istraživanja


Ovde ste u koliziji vi sa SB-om. U njegovoj izjavi se vide samo uspesi i rast, nikakvi gubici i padovi. Uostalom, ako je baš tako kako kažete, zar ne bi SB iskoristio upravo to što navodite kao možda najubedljiviji argument protiv Vukadinovića?!
Preporuke:
17
0
44 petak, 20 januar 2012 10:23
Mario Kalik
Ovako, po vama ispada da SB laže, što u samohvalisavosti nije čudno, a onda je sve moguće. I to da veliki finansijski gubici i rizici oko poslovne budućnosti, ako ih je zaista bilo, proističu pre iz neprofesionalnog odrađivanja svog posla, i gubitka poverenja određenih klijenata, a ne iz profesionalizma. A upravo o toj neprofesionalnosti, pored neetičnosti, govore Vukadinović i većina komentatora.
Preporuke:
17
0
45 petak, 20 januar 2012 10:23
Jasna Simonović
Lepo je što gdin autor brani činjenično potkovanu statistiku koliko god da i činjenice, i pored svih "zaštita", mogu biti podložne manipulacijama, (mis)interpretacijama,itd. (čak i statistika u kliničkim istraživanjima lekova danas itekako podleže sumnji, a kamoli najčešće internet igrice sa anketama!)...

(n.pr.Sećam se nekih davnih izbora kada je mislim Koštuničina pobeda bila propraćena zaključku CNN reportera iz Beograda da je bio izuzetan odziv naroda za izbore, a jedva se navuklo više od 50%!
(uzgred, sam taj limit statistike na pola puta, odnosno, 51% mislim da je već sam po sebi prilično jadan da bi se uputio ka nemogućoj jednačini 51% = 100%)...

Uzgred, kada će referendum za ulazak u EU?! Bez njega, sva istraživanja, uključujući i profesionalna sitraživanja Stratedžika, padaju u vodu u samom startu koliko god da su dobro uradjena!)

Zašto bi ulazak Srbije u EU ličio na uterivanje "stoke u tor" kad može da bude elegantan?
Preporuke:
19
0
46 petak, 20 januar 2012 10:39
BS
što je firma ne samo stalno najveća nego raste iz godine u godinu.


"dok oni tapkaju u mestu ova firma samo raste".
Preporuke:
9
0
47 petak, 20 januar 2012 10:51
Danilo
Mislim da narod Srbije jos nije svjestan koga je doveo na vlast prije jedanaest godina.Naravno,osim ovdje mnogobrojnih komentatora koji daju pravu ocjenu stanja u drzavi.

Da ne duljim,sve je poznato,lazu,varaju,kradu,a sada su na putu i da prodaju drzavu.Oni ne obracaju paznju ni na sta osim na sebe,egoizam im je u genima.

Parola,EU nema alternativu je propala stvar,a,s tim su propali i protagonisti te parole,oni to znaju i prema tome prave plan za izbore.

Nova parola ce biti ta da izbore,ni po koju cijenu, ne smiju izgubiti.Bice to za njih pitanje zivota i smrti.Upamtite sta sam rekao.I sluzice se svim nedozvoljenim sredstvima da ostanu na vlasti kako bi zavrsili sa Srbijom..
Bojim se velikih nereda u Srbiji poslije izbora.
U svu tu njihovu propagandu ce se umijesati i zapadne ambasade sa svojim isprobanim receptima,proglasimo pobjedu prije prebrojavanja listica,a ako je ne bude,vrisnucemo da smo pokradeni,placenici ce zaposjesti ulice,tako da ce cirkus biti kompletan.
Preporuke:
17
0
48 petak, 20 januar 2012 10:53
Vuk
S.Bogosavljevic i njegova agencija vec godinama rade u Srbiji istrazivanja javnog mnenja metodologijom "Sto je babi milo...".
To samo po sebi i nije takav problem, ali kad doticni pozeli da se ti rezultati shvataju kao rezultati pravog istrazivanja onda to postaje smesno.
Gospodin Bogosavljevic bi trebao bar znati ako nista drugo, kako "prodati" laz.U principu laz se moze lako provuci ako se u nju ugradi i delic istine.
Ali ne on i narucioci ovih istrazivanja su ubedjeni da su toliko sludili i otupili Srbe da im i ovako ocigledne lazi mogu servirati i da ce Srbi to sve prihvatiti kao neopozivu istinu.
Na zalost po Bogosavljevica jos ima mislecih Srba i jos ima u Srba javnih licnosti dovoljno hrabrih kao Djordje Vukadinovic koji ce javno reci za ovakva istrazivanja sta su.
I na kraju "Ipsos stratedzik marketing" kako to SRPSKI zvuci.
Preporuke:
13
0
49 petak, 20 januar 2012 11:17
exp
ne znam zasto ne verujem u tvdnju SB da je njegova firma najveca na balkanu. mozda je odgovor u ovih pedesetak reagovanja na "Reakciju na tekst Djordja Vukadinovica". izgleda da SB ovde niko ne veruje i to moze da bude poucno i za njega.
kod "insajdera" mi je indikativno ono "na balkanu" (slicnost nije slicajna), a i da bi njemu poverovao, morao je da radi u bar jos jednoj firmi ovog tipa (na balkanu). a zasto ne u evropi, ili ovom delu evrope. ili nisu dorasli EU "istrazivanjima".
znam slucaj iz prve ruke. jedna americka firma narucila istrazivanje uspesnosti jedne njene akcije (svojevremeno reklamirane naveliko). i kad su dobili rezultate, nisu bili zadovoljni "uspesnoscu". bilo im je malo, pa su ih iz te agencije za istrazivanje javnog mnjenja pitali: "a koliko vam treba?" sledeci rezultati pokazali su da je akcija bila vrlo uspesna. naravno, i u jednom i u drugom slucaju treba opravdati pare koje ce tek da dobiju, jedni za akciju, drugi za istrazivanje.
a zasto se SB prepoznao?
Preporuke:
14
0
50 petak, 20 januar 2012 11:27
Ljuta trava na ljutu ranu
Budućim da verujem da će gospoda iz agencije pažljivo da prouče postove na NSPM, onda ... citiram:

"Neću se čak pozivati na činjenicu da je „Ipsos stratedžik marketing” već 15 godina ubedljivo najveća agencija na Balkanu koja se bavi tržišnim, medijskim i društvenim istraživanjima i da radi isključivo na tržištu koje procenjuje vrednost tog rada tako što je firma ne samo stalno najveća nego raste iz godine u godinu."

Kompanije gospode Krstića i Šapera također bujaju ... na sajtu "Pištaljka" argumentovano piše kako.

Kod ove izjave problem nije samo manirizam - poenta je mehanički prepisana iz mehanički pisanih portfolija - već to što autor ne prima pouku iz replike kojom u filmu Koste Gavrasa otac, umesto da ga ugosti, izbacuje sina iz kuće:
"Dok svima ide loše, tebi, vidim, ide baš dobro!"

Kada se neko tako očigledno pravi naivan jasno je da će da ispadne blesav. Stratedžik marketing? Dobar vic.
Preporuke:
15
0
51 petak, 20 januar 2012 11:31
Marko
Svaku njihovu anketu podelim sa 3-4 i onda im verujem.
Preporuke:
12
0
52 petak, 20 januar 2012 11:51
alef
@insajder

Da razradim primer profesionalnosti i integriteta S.Bogosavljevica i Stratedzik M.

S.Bogosavljevic je 19.09.2002. saopstio na televiziji rezultate svojih istrazivanja: Labus 29,5%, Koštunica 27,4%, Šeselj 11,6% glasova, neopredeljenih 18%. Još: Labusu nedostaje 2% da pobedi u prvom izbornom krugu.

10 dana posle, rezultati prvog kruga: Kostunica 30.9%, Labus 27.4%, Šešelj 23.2%

Da li je moguce ovako promasiti pred same izbore, ili su rezultati bili najobicnije spinovanje javnosti?

Da li profesor statistike ne zna ono sto zna svako: da se od 30 + 2% nikako ne moze napraviti 50%!? Naravno da zna ali i obraz ima cenu, trebalo je pomoci Labusu.
Preporuke:
22
0
53 petak, 20 januar 2012 13:21
Dejan
Iako je nelogično, mislim da je polovina građana Srbije za ulazak u EU i danas.

Ljudi su očajni pa se hvataju za slamku. Nije u pitanju da ćemo od EU da dobijemo novac, nego što bi pola Srbije otišlo da radi u Nemačkoj i ostalim zemljama kao novi talas gastarbajtera.

Već je sa belim šengenom otišlo mnogo ljudi da rade "na crno", sa ulaskom u uniju bi bio egzodus.

Iz Poljske je otišlo 2 miliona ljudi.

Ovde je prosečna plata u privredi 200-tak Evra, narod je u ovoj situaciji spreman na sve.

Drugo, omašili su istraživanje majskih izbora 2008., jer su rekli da je rejting SRS 33 - DS - 30. Ispostavilo se da je ZES 40 - SRS - 29, ali to nije greška Bogosavljevića, medijski manipulatori su napravili histeriju zadnje dve nedelje pred izbore, došao je Fijat, prikazivani su na televiziji prazni rafovi iz 90-ih, i to je uticalo na promenu mišljenja nekih glasača, i na odluku apstinenata.
Preporuke:
4
6
54 petak, 20 januar 2012 13:27
Dejan
Samo da ilustrujem američki primer.

Sutra su izbori u Južnoj Karolini za predsedničkog kandidata republikanaca.

Romni ima malu prednost nad Gingričem, Santorumom i Polom.

Za sutra ujutru je televizija sa nacionalnom frekvencijom odlučila da prikaže intervju sa Gingričevom bivšom ženom - od koje se razveo kad je dijagnistifikovano da ima multipleks sklerozu, a potom se oženio sekretaricom.

Šta misle čitaoci NSPM, jesu li agencije za istraživanje javnog mnjenja u Americi lažljive ako Gingrič sutra "pukne" zbog prosipanja žuči bivše žene?
Preporuke:
10
0
55 petak, 20 januar 2012 13:35
srki boj
Srdjan B je lobista DS i evroatlantkse elite i uvek spinuje javnost tako da ili spusta nekom ili nekog podize sve kako je potrebno da bi se brod Srbije odrzao na projektovanom kursu.

Uzeli su milione na spinovanje srpske sirotinje i zbunjenih ljudi
Preporuke:
14
0
56 petak, 20 januar 2012 14:00
Brajan
Najvise mi se dopalo ono ''dugi strucni zivot''.
Mozda zato dvorski, tako dugo i zive baveci se tako ozbiljnom strukom?!
Preporuke:
8
0
57 petak, 20 januar 2012 15:05
Milan, Novi Sad
Neću se čak pozivati na činjenicu da je „Ipsos stratedžik marketing” već 15 godina ubedljivo najveća agencija na Balkanu koja se bavi tržišnim, medijskim i društvenim istraživanjima i da radi isključivo na tržištu koje procenjuje vrednost tog rada tako što je firma ne samo stalno najveća nego raste iz godine u godinu.

I upravo se pozvaste :) Kakav stil, ovakvo nenamerno spisateljstvo zaslužuje literarno priznanje.

Ja se neću pozivati na činjenicu da je poznato da se sredstva iz budžeta troše na javnu promociju pojedinih ministara (austrijski Ringier) ili na činjenicu da je 30% javnih nabavki ostvareno ispod žita, direktnom pogodbom. Pa su tu onda internet sajtovi vredni desetine hiljada eura (koje može jedan prosečan srednjoškolac da sklepa za nedelju dana) itd itd.

Dakle, ima ih puno koji otimaju državna sredstva, ali je u celoj toj kaljuzi baš Ipsos jedini ostao kao moralna gromada i uzor časti i poštenja. Svaka Vam čast, ja sam blago impresioniran.
Preporuke:
7
0
58 petak, 20 januar 2012 15:10
insajder
@Mario Kalik
Ovako, po vama ispada da SB laže, što u samohvalisavosti nije čudno, a onda je sve moguće. I to da veliki finansijski gubici i rizici oko poslovne budućnosti, ako ih je zaista bilo, proističu pre iz neprofesionalnog odrađivanja svog posla, i gubitka poverenja određenih klijenata, a ne iz profesionalizma.

Govorio sam vrlo jasno, da se rezultati istraživanja ponekad ne sviđaju naručiocima istih, pa se onda ti isti naručioci ponašaju kao uvređene dame pa onda pljuju po SM.
Inače, rezultate tih istraživanja u najvećem broju slučajeva naručioci tih istraživanja čuvaju kao poslovnu tajnu, i vrlo dobro plaćaju, jer se u 99% slučajeva pokazuju kao potpuno tačne. Ti podaci su od krucijalnog značaja za njihov poslovni uspeh.
SM jeste reper za sve istraživačke kuće, sviđalo se to nekom ili ne.
Zašto bi neko plaćao nešto ako ne mora, elementarno je pitanje? Odgovor: zato što je SM najprofesionalnija kuća u svojoj branši i u poslovnom svetu to znaju svi.
Preporuke:
2
10
59 petak, 20 januar 2012 15:49
Vladimir
Ne znam zasto se strateski marketing uopste uzbudjuje, niko ne spori njihovu strucnost i predanost.
Ako su kandidate za anketu pronasli u glavnom odboru DS-a, ili medju postavljenim licima, rezultat je realan i impresivan, takoreci nesporan.

Ovo je apel za javnost, onu brojnu, takoreci biracku, sirenje optimizma po zadatku, na njihovu nesrecu, sve je vise onih koji znaju ko je ko i sta i kako radi..
Preporuke:
6
0
60 petak, 20 januar 2012 16:16
Dejan
Za Insajdera

Ne vredi da polemišete.

Ljudi su ostrašćeni i slabo ko od njih zna šta je privatni posao.

Agencija koja se bavi istraživanjem javnog mnjenja, a to ne podrazumeva samo političke ankete, mora da posluje po strogim profesionalnim pravilima.

Ako prave sumanuto nerealne ankete u domenu politike, neće naći klijente u poslovnom svetu.

Nikome nije jasno ko će da glasa za SNS, a i po istraživanju NSPM imaju najviše glasova.

Pristalice Dveri na ovom sajtu samo što ne biraju buduće ministre iz Dveri, a podrška im je 0,7% u narodu.

Radikali nikako ne shvataju kako SNS ima podršku a oni nemaju toliku, sa svojom jakom nacionalnom i patriotskom retorikom, a te iste ankete pokazuju da je najveća briga za 80% građana siromaštvo, nezaposlenost i povećanje životnog standarda.

Kosovo je najveća briga za možda 5% građana, jer 3000 dinara u novčaniku sa 10 dana do sledeće plate u svesti čoveka apsolutno potire sve ostale probleme Srbije.
Preporuke:
9
5
61 petak, 20 januar 2012 17:45
iz_Holandije
@dejane, mozda ste u pravu..no mislim da i vi prenaivno razmisljate; SVAKo, tkzv ispitivanje javnog mnjenja, je unapred metodoloski odredeno! kazati da je 'nezavisno/naucno, je cista komedija..i to bi ste trebali da znate! porucilac,najcesce hoce rezultat..koji njemu odgovara- najbanalniji primer;

pitanje 1: da li ste za ulazak u eu? kratko,i vec unapred ispinovano desetogodisnjom retorikom 'bezalternative'- i ljudi ce na osnovu toga i davati(hajde recimo pozitivan)odgovor;

pitanje 2:da li ste za ulazak u eu, a da pri tome znate da se nista ekstremno nece poboljsati, naprotiv da ce se neko,duze/jako duze)vreme stagnirati, sa realnom mogucnoscu vecitog..cistaca WC-a? sta mislite kakvi bi su tada bili odgovori CAK i kod eufanatika?

u, tome je stvar!
Preporuke:
5
1
62 petak, 20 januar 2012 19:59
Dejan
Za - Iz Holandije

Mislim da je pitanje "Da li ste za ulazak Srbije u Evropsku Uniju?" sasvim primereno.

Srbija je Ustavom definisana država. Nema dileme šta to znači, i koja teritorija je u pitanju.

Sugestibilno bi bilo da se pitanje pretvori u malu tiradu za i protiv EU.

Kad agencije spominju "reprezentativni uzorak" oni misle na preslikavanje starosne, obrazovne, polne i regionalne strukture biračkog tela.

Pitanja nisu sugestibilna jer sam i sam odgovarao na telefonske ankete te agencije vezano za novine i časopise koje čitam.
Preporuke:
2
4
63 subota, 21 januar 2012 00:20
Turas
Srđane,svako se češa gde ga svrbi.Pa i ono Tuđa ruka svrab ne češa.Zar stvarno mislite da neko može da poveruje u istinitost vaše priče.Pa to bi se kosilo sa svim malverzacijama i lažnim anketama koje su do sada obavljene u ovoj napaćenoj zemlji.Pa mi smo toliko od ove"revolucionarne vlasti"u ovih deceniju i više izvarani,da čak i da je to istina što vi pišete, niko vam neće verovati.
Preporuke:
5
0
64 subota, 21 januar 2012 10:43
Mario Kalik
@ insajder

Govorio sam vrlo jasno, da se rezultati istraživanja ponekad ne sviđaju naručiocima istih, pa se onda ti isti naručioci ponašaju kao uvređene dame pa onda pljuju po SM.


Ne znam o čemu govorite, ali siguran sam da NSPM ili komentatori koji ovde kritikuju SM nikada nisu naručivali istraživanje od SM-a.

Inače, rezultate tih istraživanja u najvećem broju slučajeva naručioci tih istraživanja čuvaju kao poslovnu tajnu, i vrlo dobro plaćaju


Opet ne znam o čemu pričate, govorimo o rezultatima istraživanja političkog javnog mnenja koji se puštaju u javnost, a ne o poslovnom svetu. Ako i ovde važi isto pravilo, da se pravi podaci skrivaju, onda je to još jedan dokaz da su ovi u javnosti fingirani, jer koja bi partija ili opcija skrivala svoj uspešan rejting, može samo da prikriva neuspešan!

SM jeste reper za sve istraživačke kuće, sviđalo se to nekom ili ne.


Za političku javnost koja trezveno i kritički misli očigledno nije.
Preporuke:
3
0
65 subota, 21 januar 2012 10:57
Mario Kalik
Zašto bi neko plaćao nešto ako ne mora, elementarno je pitanje? Odgovor: zato što je SM najprofesionalnija kuća u svojoj branši i u poslovnom svetu to znaju svi.


Niko nije rekao da se plaća nešto što se ne mora. Naprotiv, ulaganje u marketinšku obradu i ubeđivanje javnosti bitan je element uspeha, ili bar ublažavanja neuspeha. Plaća se za povoljan imidž u javnosti u čijem su kreiranju ove "brendirane" agencije važan adut.

Sam naziv "Stratedžik marketing" ovo otkriva. A marketing je za mene veština da nekome prodaš proizvod koji mu ne treba za pare koje nema. Jednostavno rečeno, prodavanje magle. Bojim se da SM na čelu sa SB upravo to rade, bar kad je u pitanju politička javnost, za poslovnu sferu ne znam. Zato vaši odgovori tipa "99% su im podaci tačni", oni su "reper" za ovo ili ono, "najprofesionalnija kuća" itd., koji su ili zamena teza (biznisa za politiku) ili detinjasto ubeđivanje, ne mogu da prođu ovde, jer se očekuju još neki argumenti osim onog da vam verujemo na reč
Preporuke:
4
0
66 subota, 21 januar 2012 12:56
insajder
@Mario Kalik
Ako niste dobro razumeli, da ponovim još jednom, Istraživanja političkog rejtinga pojedinih stranaka su tek jedan vrlo mali segment poslova koji obavlja SM. SM nema nikakvog interesa da ugrožava svoj renome falsifikujući rezultate političkog istraživanja.Što se tiče renomea, potražite na netu podatke o poslovanju SM i sličnih firmi i sve će Vam se kasti samo.
Drugo, Firma SM se bavi ISTRAŽIVANjEM tržišta a ne marketinškom produkcijom. Te dve stvari se posmatraju odvojeno.
Treće, nemam nikakvog ličnog interesa da branim SM, sem osećanja potrebe da predočim kako stvari nisu crno-bele i kako je priča o marketinškom istraživanju mnogo složenija nego što se to čini.
Četvrto, iskazujem Vam iskreno poštovanje za Vaš javni angažman i hrabrost da iznosite svoje stavove, što je jedna od najvažnijih odlika intelektualaca.
Dalju diskusiju završavam.
Preporuke:
2
0
67 subota, 21 januar 2012 15:57
Vlada, Srbija
(Autor je direktor Ipsos Stratedžik Marketinga)
Skroman neki čovek, S.B., ne razmeće se isticanjem svoje političke funkcije, otud se pominje samo ovo strateško marktiranje!
Takav je (skroman dakako) i jedan ugledni politički analitičar, funkcioner (slučajno) iste političke stranke, trenutno na privremenomm radu u C.Gori. Baš je žario i palio kao što žari i urednik jednog ... uh, asocijacija koliko hoćeš! Htedoh reći, slučajnosti te vrste - na pretek!
Demokratska pošast!
Preporuke:
3
0
68 nedelja, 22 januar 2012 04:12
milena
A ja opet pitam, gde će re raditi moja deca, od čega će živeti? Sve su zauzeli neki agresivni, bezobrazni ljudi.Mi smo pitomi, deca su odlični učenici, mirni, poslušni, poštuju autoritete, anametnuto im je školstvo koje ih totalno zaglupljuje i mediokriteti koji ih uče. Da li je normalno da moje dete u osmom razredu nastavnica pita zašto nije pobeglo sa časa i upropastilo šalu? ko je ovde lud a ko zbunjen?? Da li ja grešim u vaspitanju ako ih vodim putem Božijih zapovesti?
Preporuke:
1
0
69 nedelja, 22 januar 2012 10:56
Mario Kalik
@ insajder

Zahvaljujem na komplimentu, i ja cenim Vaš hrabar nastup ovde, makar se ne slagali. Nastupili ste gotovo sami protiv svih što zaslužuje izvestan respekt.

Ali, bojim se da se ipak ne razumemo. Ja uporno govorim da mi ovde pričamo o istraživanju POLITIČKOG javnog mnenja od strane SM-a, čime se oni još bave i koliko nije bitno jer nije vezano za temu. SM je u široj javnosti postao i ostao prepoznatljiv upravo po političkim istraživanjima, i to se ovde komentariše. Činjenice su da su oni ranije pravili grube greške u proceni i da u suštini favorizuju jednu političku opciju, "demokratsku" i "proevropsku". Ne znamo da li je reč o prikrivanju stvarnih rezultata ili metodološkim greškama, u svakom slučaju ostaje utisak nečeg mutnog i neispravnog. Mi na to imamo primedbe, a Vi nam na žalost niste ponudili zadovaljavajuće kontraargumente.

Očigledan primer je ovo istraživanje. Zašto se SB/SM nisu oglasili pre nego što je podrška EU navodno porasla iznad 50 procenata?!
Preporuke:
3
0
70 nedelja, 22 januar 2012 13:56
Novi Svetski Poredak
Evo režim je poslao Bogosavljevića trebala je da se obrati Đilasova bivša žena ona je naručilac istraživanja i direktor te Europske kancelarije.Lažu sve ovi iz te agencije sa Engleskim imenom,spinuju za potrebe režima.
Preporuke:
4
0
71 sreda, 25 januar 2012 11:32
Mladen
Koga ne mrzi da proverava, ili kome neće pripasti muka, može da poseti veb prezentaciju Demokratske stranke i proveri sledeće:

Srđan Bogosavljević je predsednik Odbora za informaciono društvo i telekomunikacije Demokratske stranke.

Ta činjenica ga diskvalifikuje kao relevantnog učesnika diskusije o istraživanjima javnog mnenja u Srbiji.
Preporuke:
2
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner